Things are getting serious in Qatar, positive day one for the Forward Racing Team.

Free practice has started today for Lorenzo Baldassarri and Luca Marini at the Losail circuit in Qatar. The two riders of Team Forward Racing resumed the work done during testing to improve the set-up of their bikes ahead of Sunday's race.

Lorenzo Baldassarri struggled a bit more than expected to pick up the pace in the first session but then found a good feeling by clocking 1: 59.979 which earned him the seventh position.

Luca Marini performed very well and lowered by a whole second last week best lap closing the day in thirteenth position with a time of 2: 00,179.

Lorenzo Baldassarri

"Today was a positive day because I learned a lot in managing the tires grip by doing many laps on the hard ones. I had trouble finding the right set-up, but I learned a lot. In the second session, with soft tires, I managed to get a good time despite the traffic and I am satisfied with the work done. Tomorrow we will continue with the work to get more feeling. "

Luca Marini

"Day one went very well and I am very happy with the work we have done.
The first session I was lapping a behind other riders to understand their lines and to improve mine, since this is still a new track for me.
In the second practice we improved a lot. We started with old tires to bring them up to the laps of the race. Immediately I felt an improvement compared to last week.
After changing rubber we made a number of modifications to the bike to try to make it easier to ride.
In the end I managed to do a good lap and the thing that makes me happy is that I was all alone.
There is still room for improvement but I'm pleased with the work done so far. I hope to go on like this for the rest of the weekend and of the season in general, because we are adapting well and I'm really enjoying it. "


Si comincia a fare sul serio in Qatar, buona la prima del Forward Racing Team.

Sono cominciate oggi le prove libere per Lorenzo Baldassarri e Luca Marini sul circuito di Losail in Qatar. I due portacolori del Forward Racing Team hanno ripreso il lavoro dei test per migliorare il set-up delle loro moto in vista della gara di domenica.
Lorenzo Baldassarri ha faticato un po’più del previsto a prendere il ritmo nella prima sessione ma ha poi ritrovato il feeling facendo segnare un buon 1:59.979 che gli vale la settima posizione di giornata.
Molto bene Luca Marini che riesce a togliere un secondo dal tempo dei test di settimana scorsa chiudendo la giornata in tredicesima posizione con il tempo di 2:00.179.

Luca Marini

“Queste prime prove sono andate molto bene e sono molto contento del lavoro che abbiamo fatto.
Il primo turno sono partito abbastanza bene. Ho girato un po’ dietro agli altri piloti per capire le loro linee e per migliorarmi, essendo che per me questa pista è ancora nuova.
Già dal secondo turno sono riuscito a migliorare notevolmente. Sono partito con le gomme del giro precedente per portarle fino ai giri della gara. Mi sono reso conto subito del miglioramento rispetto ai test.
L’ultimo turno ho cambiato le gomme e, con il Team, abbiamo apportato una serie di modifiche alla moto per cercare di renderla più semplice da guidare.
Alla fine sono riuscito a fare un gran bel giro e la cosa che mi rende più felice è che è che l’ho fatto senza seguire nessuna scia. 
C’è ancora margine di miglioramento ma sono contento del lavoro svolto fino ad ora. Spero di riuscire ad andare avanti così per il resto del week-end e della stagione in generale, perché ci stiamo adattando bene e mi sto divertendo molto.”

Lorenzo Baldassarri

“Oggi è stata una giornata positiva perché ho imparato molto a gestire il grip della gomma facendo molti giri con quella più dura. Ho fatto difficoltà a trovare l’aderenza ma ho imparato molto. Nel secondo turno con la gomma morbida sono riuscito a fare un buon tempo nonostante il traffico e posso dirmi soddisfatto del lavoro fatto. Domani continueremo su questa strada per trovare più feeling.”